איך להירגע לפני טיסה?

קצת לחוצים לקראת הטיסה? קבלו את הטיפים והדרכים שלנו שיעזרו לכם להירגע לקראת הטיסה.
 

להשוואת ביטוח נסיעות לחו"ל
איך להירגע לפני טיסה? טיפים ודרכים מועילות

כמה כולנו אוהבים לצאת לחופשה מעבר לים, כמה אנחנו מחכים לרגע שזה יגיע. אולם, ישנם אנשים שבדרך לחופשה בחו"ל עוברים מסע נפשי לא פשוט, מדובר באנשים הסובלים מחרדת טיסה. אנשים אלה מחפשים דרכים שונות איך להירגע לפני טיסה. במידה ואתם נכללים בקטגוריית הפחד הזאת, פורטל גודיי מביא בפניכם מאמר חשוב המנסה לסייע לכם ולו במעט.

פחד אחד דרגות חומרה שונות

פחד מטיסות היא תופעה שכיחה למדי והיא מופיעה ברמות חומרה משתנות כלומר, חלק מהאנשים יכולים לטוס אבל, חוויית הטיסה מאוד לא נעימה להם. אנשים אחרים, הסובלים מחרדה גבוהה, יעשו הכל במטרה להימנע מטיסות ובמידה ובכל זאת עליהם לטוס, הם יהיו במצוקה גדולה לפני ובמהלך הטיסה. בעיקר אנשים אלה זקוקים לעצות טובות, היכולות לסייע להם למתן מעט את רמת הבעתה שלהם.
 

דרכים להירגע בטיסה

כל הדרכים להירגע לקראת טיסה

בואו נסקור מספר דרכים להירגע לקראת טיסה, מה ניתן לעשות וכיצד זה יכול לסייע:

  • נסו להבין מהיכן מגיע הפחד - על פי רוב, כאשר מעמיקים לתוך הפחד ומקורותיו, מגלים שהוא מגיע מתחושת חוסר השליטה בנעשה, מהפחד ממקומות סגורים ומפחד גבהים. פחד טיסה אינו מקושר לסיבה שאולי מתבקשת, העובדה שאתם תלויים בין שמים לארץ והפחד מהתרסקות. אחרי הכל, מחקרים שונים מראים שחור על גבי לבן, הסיכוי להתרסק על הכבישים גדול בהרבה מהסיכוי להתרסק עם מטוס. כדי להתמודד עם הפחד, חשוב מאוד להבין את המקור שלו. בדרך זו ניתן להתאים טיפול ולסייע בהפחתת החרדה. בקרב אנשים מסוימים, העובדה שיש הגיון ברור מאחורי הסיבה לפחד, מפחיתה מעוצמתו.
     
  • תגיעו לפני הזמן לשדה - חשוב מאוד להגיע לפני הזמן ולקחת מרווח זמן מספק, דבר אשר יסיר מכם את תחושת הלחץ שנובעת בגלל זמן ועלולה להלחיץ אתכם יותר לקראת הטיסה. תוכלו לקרוא כאן - כמה זמן לפני טיסה להיות בשדה.
     
  • באופן כללי, אל תמנעו מטיסות - באופן מפתיע אולי, אחת הדרכים להתמודד עם פחד טיסה היא פשוט לטוס. הימנעות מטיסה מקבעת את הפחד ולא מאפשרת, בשום צורה, להתמודד אתו. חוויית טיסה חיובית, הגם שתהיה מלווה בתחושת חרדה מסוימת, לפחות בשעת הטיסה הראשונה, עשויה להפחית את עוצמת החרדה מטיסות עתידיות. חשוב ביותר לייצר חוויות טיסה מרגיעות.
     
  • אל תאזינו לסיפורים אודות אסונות תעופה - על אף שהם מעטים ביותר, בעבר קרו מקרים בהם התרחשו אסונות תעופה מסוגים שונים. מספיק לדעת שהדבר אירע ואין כל צורך לקרא, לצפות, או להאזין לתוכניות העוסקות בטרגדיות שקרו במהלך טיסות.
     
  • הפחד מהפחד - מדובר במעגל חרדה שאנשים רבים סובלים ממנו. מעגל זה מתבטא בשני אופנים, פחד שמתעורר במהלך טיסה והופך אותה לחוויה קשה מנשוא, מה שמגביר את הפחד לקראת הטיסה הבאה שתגיע, או הפחד לפני טיסה, מעצם העובדה שאתם יודעים שתפחדו במהלך הטיסה. חשוב שתזכרו, מדובר ברגש בלבד ואין מאחוריו הגיון כלשהו, או סכנה של ממש.
     
  • תחשבו על הסיכויים - הסיכוי לתאונת דרכים ברכב שלכם, הוא 1 ל-5,000. כאשר הסיכוי לכך שתיהיה תאונה עם מטוס היא כ- 1 ל-11 מליון. כך שתמעשה אתם נמצאים כעת במקום הרבה יותר בטוח, מהרכב שאתם נכנסים אליו בכל יום.
     
  • תעשו ביטוח נסיעות לחו"ל - אם אתם אנשים שנלחצים בקלות, אין סיבה שיהיו דאגות נוספות על ראשכם, לא מה יקרה אם איבדתם את המזוודה ולא מקרה שחילתם בחו"ל. בדיוק בשביל זה יש ביטוח נסיעות לחו"ל שאפשר לעשות דרכנו בגודיי. תוכלו לערוך גם השוואת מחירים לביטוח הנסיעות ולחסוך בעלויות.

אם אתם כבר במטוס, אז איך נרגעים לפני המראה?

על מנת להבין איך נרגעים לפני המראה, יש להבין שישנה חשיבות גדולה מאוד להכנה שלכם לקראת הטיסה ובנוסף, דקות לפני ההמראה. מומלץ להביא ספר קריאה או מוזיקה שאתם אוהבים במיוחד. הספר או הקריאה ייקחו אתכם למקום אחר ויסיטו את מחשבתכם מההמראה שעומדת להתרחש. אתם יכולים לצרף לטיסה כל פריט שיסייע לכם להירדם בטרם ממריאים, אם תשנו לא תחוו קושי. הרעיונות הללו עונים גם על השאלה, איך נרגעים לפני נחיתה, בצעו אחת מהפעולות המוזכרות ברגע שהקברניט מודיע על ההכנה לנחיתה. 

קבלו מאיתנו טיפ ששווה זהב

מעט מאוד אנשים שמעו על מוזיקה מונחית תדר. מדובר במוזיקה בה מוטמעים תדרים הידועים ביכולתם לרפא מחלות שונות ולסייע להתמודד עם בעיות של חרדה, כאב, חוסר שינה וכן, לחץ לקראת טיסה, פחד וחרדה. בעולם התבצעו מחקרים שונים, המעידים על יכולות הריפוי והתמיכה של התדרים. בתחום זה קיימים פתרונות שונים ומומלץ לבדוק היטב את איכות הקטעים בהם מוטמעים תדרים לפני שמאזינים להם. אל תאזינו לקטעים הנמצאים ביו טיוב, עצם היותם שם מוכיחה שאין מדובר בקטעים המבוססים על ידע מקיף בנושא וכן, גם מכיוון שיו טיוב משנה את איכות התדרים, בשל כיווץ הקבצים שמועלים בפלטפורמה - לכן, מומלץ להוריד קטעים אלו מראש.

עוד נגיעה בנושא, כיצד עובדים התדרים?

ישנם 9 תדרים מסולם הסולפג'יו העתיק, להם משויכות תכונות ריפוי שונות שחלקן הוכחו מחקרית. מוזיקאים מיומנים שהם גם אנשי סאונד טובים, מטמיעים תדרים אלה בתוך מוזיקה ולפיכך, כל שעליכם לעשות כדי להירגע ולהפחית חרדה הוא, להאזין לקטע או שניים. בקטעים אלו מושתל תדר 396 הרץ, המאיץ את הפרשת הורמון ה- ADH האחראי על ויסות משק המים בגוף האדם. גוף הנמצא במצב נוזלים מאוזן, מפחית את עוצמת הרגשות השליליים כגון, חרדה ופחד.

  • חשוב לנו לציין כי המידע הנ"ל הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה ייעוץ או טיפול רפואי.
ארי שור
מאת: ארי שור עיתונאי, חבר איגוד התקשורת והעיתונות בישראל. כותב בצוות Gooday
מעוניינים שנציג יחזור אליכם?
מלאו פרטים ונשוב אליכם במהירות:
או חייגו אלינו: 03-3034770

מה אומרים עלינו

Maya Shtern Gold Maya Shtern Gold

אהבתי ממש עושים את החיים קלים 

Noy Hezroni Malka Noy Hezroni Malka

אתר נוח וקל לשימוש... עזר לי מאוד! תודה

Lidor Levi Lidor Levi

ערכתי השוואה דרך האתר שאגב היה ממש נוח לשימוש וממש עזר לי , בזכותו הצלחתי לחסוך הרבה כסף !

 

 

Chen Parizer Zehavi Chen Parizer Zehavi

שירות מדהים! אנשים שבאמת אכפת להם! תודה רבה!

Moriel Cohen Moriel Cohen

אלופים! שירות מדהים שעלה על כל הציפיות

 

Omer Spektor Omer Spektor

שירות מקצועי, אדיב עם ליווי צמוד לאורך כל הדרך! ממליץ בחום!!!

Inbar Mark Inbar Mark

שירות אמין ומקצועי!! ממליצה בחום

Tamir Hakimi Tamir Hakimi

מאוד נוח, שירות אדיב ומסור

 

Omer Yemini Omer Yemini

שירות מקצועי ואישי לאורך כל הדרך! האתר נוח, קל להשוות בין החברות השונות ממליץ בחום!

Neriya Yabkovitch Neriya Yabkovitch

אלופים! שירות ברמה הגבוהה ביותר, מקצוענים ואכפתים. תודה לכם, בטוחה שאבחר שוב!

Ido Davidov Ido Davidov

שירות יעיל ומקצועי מהרגע הראשון. השוואה נוחה בין המחירים וכמובן חסכון בכסף. מומלץ בחום!!



ממליצים נוספים

חברות ביטוח נסיעות